Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 10. rujna 2012.

HOME MADE KOLAČIĆI

Jeste li se već susreli s cookie štambiljekom?
Ako niste ništa neobično jer nisu baš uobičajeni accessoire u našim trgovinama a i moj se susret s njim dogodio na sasvim neuobičajenom mjestu - u gift shopu Muzeja suvremene umjetnosti u Chicagu. Zbunjenost što u muzejskom dučanu u ruci držim kuhinjsko pomagalo odmah je zamijenila oduševljenost nečim što je u isto vrijeme i zgodno i bespotrebno. Ali zaboga, em je za izradu kolača, em na njemu piše 'iz kućne izrade', em se to ne nađe često...zar treba više razloga za odmah kupiti?

Malo je trebalo vremena da kolačići dođu na red. Direktan povod za iskušavanje recepta zapravo je bila sušena stevija koje sam paketić kupila na štandu 'Kupujmo Hvatsko' i uz nju dobila recept.
Nisam ga primijenila, odlučila sam isprobati onaj što je stigao uz cookie štambilj a kojem sam zatim šećer zamijenila stevijom a bijelo brašno integralnim.
Naštambiljala sam ih poprilično. Iako bi vjerojatno trebalo višak oko ruba skinuti nožem, bili su zgodni baš ovako kvrgavi pa sam ih ostavila bez cenzure.

Malo su neobični aromom ali ako znamo da je integralno brašno zdravije ( a o steviji da i ne pričam ) onda sve to ulazi u okusnu aromu. No definitivno upozoravam da nisu za one koji se vole držati tradicionalnih okusa pa zbog toga prenosim original s cookie štambilja a ostali neka eksperimentiraju po vlastitom nahođenju

SASTOJCI:

  • 250 g maslaca
  • 140 g šećera ( kokosovo za niski GI )
  • na vrh noža solii
  • 1/2 čajne žličice praška za pecivo
  • 300 g brašna ( integralno za niski GI )
  • 1 žutanjak
  • 2 žlice ekstrakta vanilije ili 1 paketić burbon vanilije
Dopuna:
  • po želji grožđice, sjeckane bademe ili neke druge začine poput cimeta, kardamoma, đumbira ( ja sam dodala bademe, grožđice, brusnice, burbon vaniliju i rum u kojem su se močile grožđice ) 
1) Zagrijati pećnicu na 190 stupnjeva 
2) Obložiti lim papirom za pečenje
3) Zamijesiti sastojke i ostaviti u hladnjaku oko pola sata da se arome prožmu
4) Iz tijesta vaditi male loptice i stisnuti ih štambiljom (ili vilicom)
5) Peći 8-10 minuta dok lagano poprime boju
6) Pustiti da se hlade nekoliko minuta i zatim popapati bez grižnje savjesti



Keksići su ultra prhki, bar ovi s mojim sastojcima, a umjesto štambilja može ih se samo vilicom lagano pritisnuti da dobiju ukrasnu rešetkicu i spremni su za pečenje.