Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 23. prosinca 2012.

BOŽIĆNI KUGLOF S KUHANIM VINOM

Recept iz Lise

Mirisan i ukusan.....topi se u ustima

Ako vam fali inspiracije za Božićni ručak ili imate manjak vremena ovaj je jednostavan kuglof upravo savršen za izradu u posljednji tren.


Jednom, davno, dobila sam recept za kolač od crvenog vina i jako mi se svidio. Ovaj me kuglof podsjetio na njega no moram priznati da je ovo još finije i mekše, doslovce se topi u ustima.





POTREBNO:
( količina je dovoljna za jedan manji kalup )

  • 75ml crnog vina
  • 1/2 prutića cimeta
  • po jedan komad kore od limuna i naranđe ( još bolje žličica Kotany začina za kuhano  vino )
  • 125g omekšalog maslaca
  • 2 jaja
  • 50g čokolade za kuhanje ( ja sam u žurbi zamijenila čokoladnim mrvicama )
  • 100g šećera
  • 1/2 žličice cimeta
  • 150g brašna
  • 1 žličica praška za pecivo
  • šećer u prahu za posipanje
1) Zagrijati vino s cimetom, koricama ( ili začinom za vino ) i 25g maslaca. Ostaviti da se ohladi. 
Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva

2) Odvojiti bjelanjke od žumanjaka. Procijediti kuhano vino. Naribati čokoladu. Preostali maslac kremasto pomiješati sa žumanjcima, dodati 60g šećera, čokoladu, cimet i kuhano vino.

3) Bjelanjke pomiješati sa ostatkom šećera u čvrsti snijeg pa umiješati kremi od maslaca. Rahlo umiješati brašno pomiješano sa praškom za pecivo i uliti u kalup, namašten ( najbolje mašću ) i posipan mrvicama.

4) Peći 25-30 minuta pa pustiti da se ohladi na rešetki. Vaditi iz kalupa dok je hlada


NAPOMENA: za klasičan veliki kalup treba dupla smjesa i cca 45 minuta pečenja. Nakon prvih 20 minuta prekriti alu-folijom