Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


subota, 19. siječnja 2013.

CHAI

Bijele koke s neba pale....

Eto, poželiš malo snijega a želja ti se obruši na glavu u enormnim količinama, što je najgore, obliku sige ili lavine s nekog krova.

I dok vani šiba snijeg a temperature se spustile ispod ništice u toplini doma uživamo u pogledu kroz prozor i toplim napitcima. Jedan od njih je i čaj.
Čaj ili chai?
Ili je li to možda isto?
Još uvijek sam zbunjena.
Moram priznati da sam tek nedavno čula da postoji receptura za chai. Do tada mi je čaj bio samo čaj: s malo limuna, ruma ili mlijeka, kao punč uz dodatak začina ili bilo kako ovisno o tome kako ga već netko sprema.

Znala sam porijeklo, rituale, način na koji se bere, no nikad se nisam dovoljno udubila u detalje oko pisanih receptura. Nekako sam smatrala da se uvijek unutra ubacilo ono što se tog trenutka našlo u kutiji začina.

Upravo zbog toga me jako razveselio LINK autorice Tanje Kraljić Strgačić, koji mi je kolegica dala s recepturom za chai ( čaj? ).
Ako prakticirate Ayurvedu, osim recepta na stranici je brdo zanimljivih tema, savršeno za listati u subotnje poslijepodne uz dekicu, keksiće i guštanje svježe pripremljenog napitka



POTREBNO:

  • 12 dl vode
  • 16 zrnaca kardamoma
  • 2 štapića cimeta
  • 12 komada klinčića
  • 24 zrnca crnog papra
  • 2 cm korijena đumbira, oguliti i nasjeckati
  • štapić vanilije, po želji


OSIM TOGA:
  • žličica crnog čaja
  • 2 šalice toplog mlijeka 
  • med

Prokuhati 12 dl vode pa u nju dodati začine ( bez čaja i mlijeka ) i kuhati na laganoj vatri poklopljeno oko 20-30 minuta. Pred kraj kuhanja dodati čaj i mlijeko ( ja sam stavila 2 dl mlijeka ) pa maknuti s vatre.
Ne piše koliko dugo tako držati pa sam pustila odstajati poklopljeno otprilike pola sata da se malo ohladi a zatim procijedila i zasladila žlicom meda.

Istina je da dok kuhate chai kuća miriše na ljubav, no moja je mirisla na kuhani kelj jer sam istovremeno radila ručak, zato nastojte da ga kuhate u neko prikladnije doba dana.

Sve je jednostavno osim onih 16 zrnaca kardamoma koje sam jedva izbrojila jer su mi se uvlačili pod nokte, i vanilije u mahuni koje, dok je baš trebaš, nikad nema u trgovinama.

Chai ili čaj, svejedno, ovo grije dušu kao što kaže autorica i uljepšava i najcrniji radni tjedan.