Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


srijeda, 12. ožujka 2014.

MEDJOOL datulje

Datulje spadaju u jednu od glavnih namirnica u sirovoj prehrani, a kako se paleo većinom bazira na sirovim desertićima tako je datulja kao namirnica važan sastojak kućnih zaliha.

Upravo je smiješno kako misliš da si relativno dobar poznavatelj egzotičnog voća a onda se sretneš sa sortom koja je cijelo vrijeme oko tebe prisutna i poznavateljima sirove hrane veoma bliska a tebe ko lajbeka natjera da zineš od okusa.

Ma šta zineš, kad sam je stavila u usta lalovka mi je ispala do poda....pa gdje sam to ja ipak živjela da takvo što ranije nisam primijetila. Sigurno se nalazila po mjestima gdje sam shoppingirala!
No to je ono što vam u posljednje vrijeme pokušavam reči....kad kuhaš klasiku ne vidiš dalje od šećera i brašna a pored tebe prolaze godine prekrasnih, isto tako finih, ali zdravijih i zanimljivijih, propuštenih desertića i papica.

No zato sad uključujem turbo i nadoknađujem sve što se da pa, eto, na redu su datulje. Medjoul ili Medjool su božanstvene, iznimno velike
( gore je usporedba s običnom ), sočne i okusom nimalo nalik na one male, presušene s kožicom na koje smo navikli. Dovoljna je jedna da zasladite smoothie ili jutarnju kašu za doručak. Pardon, kaša je iz prošle faze, u paleo verziji je jogurt sa chia sjemenkama. Za deserić se može napuniti nekim od orašastim plodova ( često su to orasi ) ili gricnuti sama, bez ičega.... bolje je od čokolade, zdravije od kolača i sasvim dovoljno.

Mnogo je vrsta no Medjool spada među najbolje, največe i naravno, najskuplje. Ljubitelji datulja tvrde da je njihov okus ( poput karamela ) najbolji. Zovu ih 'kraljem datulja' ili 'krunskim draguljem' a kalorična vrijednost jednog komada iznosi otprilike oko 66 kcal. Nutricionistički je bogata vlaknima i kalijem a porcija od 100 grama zadovoljava 18% dnevne potrebe za bakrom.
U Varaždinu ih možete kupiti u Žitnici, trgovini zdrave hrane u Ognjena Price 8. Neka vas ne preplaši cijena, vrijedi svake lipe.