Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 24. ožujka 2013.

HALLOUMI

ili škripavac ili spuznuti sir ili priča o neuspjehu

Zadržimo se još malo u Grčkoj.
Njihov popularni Halloumi ( holumi ) porijeklom je sa Cipra, sličan mozzareli no tvrđi, slaniji i fino se peče na grilu. Kako volim sireve u svakom obliku izazov je bio napraviti ga kod kuće što je poprilično jednostavno. Ili je bar tako izgledalo sve do kad mi prvi pokušaj sa dvije litre mlijeka nije iscurio u odvod jer se sir nije stisnuo pa je  prošao kroz gazu. ( No pa dakle... )
Za izradu je potrebno:
-5 l mlijeka
-sirište ( 21 kn u ljekarni )
-toplomjer
-sol

Postupak je jednostavan. Mlijeko se zagrije do temperature 37 stupnjeva, doda se sol i sirište razblaženo u malo vode, sve se promiješa i ostavi da miruje sat do dva.

Za drugi sam se pokušaj bolje pripremila. Ovaj put je mlijeko bilo kupljeno na tržnici od lokalnog uzgajivača a ja spremna za izradu samo tog sira a ne, kao što je uobičajeno - i kuham i heklam i štikam...
Recept sam potražila na Coolinarici pa hvala Anastasiji na detaljnom opisu kojeg nisam do kraja pročitala tako da sam na suviše krupno ------>
narezala gruž što je bilo kobno kod cijeđenja jer se cijedio dva dana a uz to sam izvela samo pola postupka ( bez ponovnog kuhanja ocijeđenog sira ) i dobila ono što moj suprug jako voli i često donese s tržnice a zovu ga spuznuti sir.

Spuznuti zato što je čvrst i kremast a stajanjem otpušta tekućinu i lagano se širi.
Moram priznati da mi je to bilo otkriće.

Škripavac sam dobila u pokušaju da ispečem taj isti sir no kako se opasno počeo topiti postupak nisam završila pa je bio pečen samo s jedne strane. Dobro se držao kad sam ga prebacila na tanjur gdje se opet stisnuo i pod zubima - škripao. Opa. Još jedno iznenađenje.

I tako sam jednim receptom otkrila tri sira :)

HALLOUMI -do kad ne napravim popravni ispit molim da recept pogledate OVDJE 

SPUZNUTI sir - nakon cijeđenja umjesto da se dalje kuha staviti ga u dublju posudu ( jer ispušta vodu ) i spremiti u frižider

a ŠKRIPAVAC.....hmm...pa ovaj je škripao nakon pečenja,


Za pravi škripavac gospođa Anka s Coolinarike kaže da se sir mora dobro izgnjaviti :)
Pa tko voli neka gnjavi, ja ću ipak ponoviti postupak jer želim napraviti svoj halloumi, želim ga ispeći i znati da je to taj i da recept funkcionira.