Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


nedjelja, 9. studenoga 2014.

TAPIOCA ROLICE SA SIROM


( Ažurirano 17.06.2020. )

Ovaj brzinski bezglutenski recept preuzela sam s bloga SIMPLY RECIPES i mogu vam reći da mi je bio pravo otkriće, prije svega zbog njegove jednostavnosti ( utrpaš sve u blender, bzzz, bzzz i gotovo ), zatim zbog praktičnosti ( idealno za nositi sa sobom na put ili na posao ) i na kraju zbog ovisnosti koju razviješ prema njemu, jer kad jednom zagrizeš nema šanse da staneš do posljednjeg komada ...hehe....a baš volim takve:))

Rolice su malo 'gumenaste' kao i sve što radite od tapiokina brašna, no upravo je zato super kad vam treba nešto za žvaknuti.
Dugo sam recept mjerkala, odustajala, vraćala se na njega, dok na kraju nisam zaključila da je bolje da ga isprobam jer mi neće dati mira do kraja života. Od svih recepata koje sam više manje bezuspješno isprobala, ova me fotografija intrigirala toliko da sam bila spremna kupiti mini kalupe čak i prije nego što ga isprobam. Još ih nisam kupila iz jednostavnog razloga - rolice su odlične i bez njega, ispečene iz klasičnog kalupa za muffine, malo su krupnije ali koga briga.
Usput mi je tapioka postala jedan od najdražih sastojaka bezglutenskih mješavina brašna. Nađe se u prodavaonicama zdrave hrane ( u Varaždinu ga ima u Organiki ) a isti sam ovaj recept pronašla i na Coolinarici pod nazivom Fini Brazilski hleb sa sirom.

Sastojci:
( dovoljno za 12 muffina )

1 jaje
1/3 cup ( 60 grama ) nježnog maslinovog ili hladnoprešanog suncokretovog ulja
2/3 cup ( 145 grama ) mlijeka ( može i biljno* )
170 grama brašna od tapioke
40-50 grama tvrdog sira, sitno ribanog
žličica soli

Zagrijati pećnicu na 200 stupnjeva.
Sve sastojke osim sira umutiti u blenderu pa na kraju dodati sir i puniti silikonske kalupe** za muffine do 2/3 visine jer tijesto jako nabubri.
Peći cca 20 minuta u već ugrijanoj pećnici
da lijepo narastu i dobe lagano zlatnu boju.
Ne otvarati pećnicu do samog kraja.
Nemojte se zabrinuti ako dugo ne narastu jer tek u zadnjih 5-7 minuta nabubre ( zato je važno da se pećnca ne otvara :).

U koliko je potrebno peći dodatnih minutu dvije kako bi dobili boju.
Pečene izvaditi iz kalupa i hladiti na rešetki.

Nemojte ih odmah trpati jedan na drugi jer će se 'zgužvati', radije neka se ohlade da se malo stvrdnu pa ih kasnije možete utrpati u zdjelu i poslužiti ili ponijeti sobom na party druženja.
Savršene su uz pivo!!
:)

*Sa biljnim mlijekom ne dobe tako lijepu zlatnu boju i više su tvrde nego žilave ali stvar funkcionira 
Možete u njih dodati čilija ili začinskih trava no prvo ih isprobajte takve kakve jesu, gole i žilave.
**Moje prvo iskustvo u metalnim kalupima završilo je 'štemanjem' rolica iz kalupa nakon čega sam kupila kvalitetne silikonske stoga ako imate metalne pokušajte upotrijebiti običnu svinjsku mast koja se obično pokaže čarobna za podmazivanje metalnih kalupa :)