Hranom, naravno!! I to ne bilo kakvom hranom, već onom mojom, najdražom...onom koju godinama kuham i neprestano nadopunjujem. Iako sam u međuvremenu drastično promijenila prehranu ( na bolje, naravno :) ovo je i dalje ostala uvijek dostupna bilježnica koju nikad ne zagubim i stalno je pri ruci. Stoga ovo nije još jedan blog o hrani već moja osobna škrinjica s blagom, a cilj je imati sve svoje dragocjenosti na jednome mjestu.


ponedjeljak, 11. kolovoza 2014.

HIDRATIZIRAJMO SE

Neki sam dan, igrom slučajnosti, naletjela na blog u kojem jedna mlada Australka opisuje svoju turističku avanturu duž naše obale opisujući prekrasne predjele koje je vidjela i mjesta na koja se popela. Nekako mi je bilo toplo oko srca čitajući to.
Uvijek se pitam koji mi je vrag da lagano suosjećam s tim jadnim turistima koji odluče ljetovati kod nas osjećajući se odgovornom za njihova loša iskustva koja im se neminovno dešavaju. Ako imaju sreće, najmanje što im se može dogoditi je da ih prevari trgovac u obližnjoj samoposluzi.
A s druge pak strane, puna su mi pluća ponosa kad čujem ili pročitam da se netko dobro proveo. Sreća njegova. I naša.

No nešto sam vam drugo željela reći. Opisujući brda na koja se popela, ta je curka u jednom trenutku spomenula ekipu koja nije bila u stanju držati korak s njom a sve iz razloga, kako je navela, 'jer nije bila dovoljno hidratizirana'. Ilitiga nisu pili dovoljno vode, a ona je svoj organizam držala full sa samo dvije žlice chia sjemenki potopljenih u flašicu vode. Još kaže kako su je zezali da u boci uzgaja punoglavce jer malena je chia u stanju upiti 10 puta više vode od svoje veličine pa tada izgleda kao želatinom obloženo zrnce maka, baš kao žablja jaja :)

Nije mi trebalo dvaput reći da ovo odmah isprobam. Moj kronično dehidrirani organizam na ovoj joj je ideji beskrajno zahvalan. Ljeto je vrijeme pojačanih potreba za vodom a ta malena sjemenka, koja je btw. bez okusa, osim što je idealna za ljetne deserte poput pudinga, hidratizira organizam iznutra, zasiti vas i uz to ima nevjerojatne nutritivne vrijednosti kojih se ne bi posramila ni neka neka mnogo veća i poznatija namirnica ( koje su to pročitajte  OVDJE  ), stoga savjetujem da ovo svakako isprobate.

Sami odredite svoju dozu.
Samo za informaciju, ja sam dodala dvije vrhom pune žlice chia sjemenki u flašu od 1,5l i ponijela je ujutro sa sobom na posao. Do kraja dana flaša je bila prazna. Ja popila. Nemrem bilivit! obično bi mi 1,5 litra vode bila tjedna doza.

Cheers! pardonček, chiars ;o)